منطقه یورو در سال های آینده فرو می پاشد، خروج ایتالیا از منطقه ارز مشترک اروپایی

به گزارش مجله فناوری، اقتصاددان معروف آمریکای و برنده جایزه صلح نوبل اقتصاد در سال 2001، انتظار خروج ایتالیا از منطقه ارز مشترک اروپایی و همچنین فروپاشی منطقه یورو در سال های آینده را دارد.

منطقه یورو در سال های آینده فرو می پاشد، خروج ایتالیا از منطقه ارز مشترک اروپایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزف استیگلیتز، اقتصاددان معروف آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2001 در مصاحبه با روزنامه دی ولت آلمان تاکید نمود که بدون اصلاحات عمیق، اتحادیه ارز مشترک اروپایی دیگر پیش نمی رود.

این اقتصاددان معروف آمریکایی انتظار خروج ایتالیا از منطقه یورو را داشته و گفت: وی اعتقاد ندارد که این کشور در آینده همچنان بخشی از اتحادیه ارز مشترک اروپایی باقی خواهد ماند.

وی اضافه نمود: من در مصاحبههایی که با مردم ایتالیا داشتم احساس کردم که مردم این کشور دلسردی و ناامیدی روزافزونی نسبت به یورو دارند. برای ایتالیایی ها این مسئله واضح شده است که این کشور در منطقه یورو پیش نمی رود.

این اقتصاددان معروف آمریکایی در ادامه گفت: بدون اصلاحات عمیق و گسترده اتحادیه ارز مشترک اروپایی پیش نمی رود.

وی بر این عقیده نیست که عرصه سیاسی می تواند در دراز مدت اتحادیه ارز مشترک اروپایی را نجات دهد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا فاقد قاطعیت و اراده لازم هستند برای اینکه اصلاحات گسترده از جمله ایجاد یک اتحادیه بانکی و یا ضمانت سپرده مشترک را در پیش گیرند. اروپا فاقد همبستگی ضروری در فراتر از مرزها است. بنابراین اتحادیه ارز مشترک اروپایی در سال های آینده از هم فرو می پاشد. بنابراین در حال حاضر آلمان پذیرفته است که یونان منطقه یورو را ترک کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 150

به "منطقه یورو در سال های آینده فرو می پاشد، خروج ایتالیا از منطقه ارز مشترک اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه یورو در سال های آینده فرو می پاشد، خروج ایتالیا از منطقه ارز مشترک اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید