نیوشابه لاکیدو یا نوشابه لبنی گازدار

به گزارش مجله فناوری، همه ما از مضرات مصرف نوشابه مطلع هستیم. اما خب این واقعیت را هم باید بپذیریم که نوشابه خوشمزه و دوست داشتنی است. پس چطور یک نوشیدنی خوشمزه مثل نوشابه داشته باشیم و هم از مضرات آن دوری کنیم؟ اینجاست که می توانیم نوشابه های مضر را با نوشابه لبنی گازدار لاکیدو جایگزین کنیم. در ادامه به دلایل تمایز نیوشابه لاکیدو می پردازیم.

نیوشابه لاکیدو یا نوشابه لبنی گازدار

10 دقیقه بعد از مصرف نوشابه 10 قاشق مرباخوری شکر وارد بدن شما می گردد که به علت وجود اسید فسفریک در آن طعم شیرینی این نوشیدنی حس نمی گردد. تنها 20 دقیقه بعد قند زیادی که وارد بدن شما است باعث افزایش انسولین می گردد. 40 دقیقه بعد جذب کافئین به وسیله بدن به انتها می رسد، فشار خون بالا می رود و کبد قند بیشتری وارد جریان خون می نماید. این داستان ادامه دارد تا جایی که بعد از یک ساعت فرد دچار افت قند می گردد، تمام آب موجود در نوشابه را دفع می نماید و مواد مغذی نیز از بدن خارج می شوند. این تازه نقطه شروع آسیب ها به بدن است و ضررهای بعدی از چاقی گرفته تا پوکی استخوان و پوسیدگی دندان ها در ادامه ظاهر می شوند. قصد نداریم بیشتر از این به بدی های نوشابه بپردازیم، بلکه می خواهیم شما را با نوشابه لبنی لاکیدو و خواص آن که کاملا در تقابل با اثرات منفی نوشابه های گازدار قرار می گیرند آشنا کنیم.

لاکیدو ؛ نوشابه لبنی گازدار

لاکیدو نوشابه لبنی جدیدی است که از شیر ساخته می گردد. به همین سادگی! یعنی ماده اصلی تشکیل دهنده نیوشابه لاکیدو از فیلتراسیون شیر خالص و حذف پروتئین و چربی آن به دست می آید. با حذف پروتئین و چربی، رنگ، بو و مزه شیر از بین می رود و آن چه باقی می ماند مایع شفاف شبیه به آب است که سایر املاح مفید مانند کلسیم، ویتامین های شیر و اسید لاکتیک حاصل از فراوری شیر را شامل می گردد. به این مایع شفاف سرم شیر (پلاسمای شیر) می گوییم.

فرآیند فراوری نیوشابه لاکیدو

فرآیند فراوری این شیر به این شکل است که شیر تازه وارد دستگاه پالایش شیر می گردد، پروتئین و چربی آن جدا شده و مایع به جای مانده یا همان پرمیت که حاوی کلسیم و ویتامین های موجود در شیر است طی فرآیند ترکیب با طعم دهنده های طبیعی، اسید حاصل از تخمیر شیر (اسید لاکتیک) و آب فراوری شده و در آخر به آن گاز اضافه می گردد.

اولین نوشابه گازدار در ایران

نیوشابه لاکیدو اولین نوشابه گازدار بر پایه شیر در ایران است که به وسیله شرکت کاله فراوری می گردد. هر لیوان لاکیدو معادل نصف لیوان شیر کلسیم دارد. در فرآیند فراوری نوشابه های رایج در بازار از اسیدهای غیر طبیعی استفاده می گردد اما اسید مورد استفاده در لاکیدو، اسید لاکتیک یا همان اسید موجود در محصولات لبنی است. این نیوشابه گازدار طعمی مشابه نوشابه های گازدار مرسوم در جهان دارد اما سالم تر از آن ها است، در نتیجه به عنوان جایگزین مناسبی برای مصرف نوشابه در میان خانواده ها توصیه می گردد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1637

به "نیوشابه لاکیدو یا نوشابه لبنی گازدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیوشابه لاکیدو یا نوشابه لبنی گازدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید