هدف گذاری فراوری 25 هزار دستگاه تراکتور برای سال 1400

به گزارش مجله فناوری، مدیرعامل شرکت تراکتور سازی ایران گفت: این کارخانه صنعتی فراوری 25 هزار دستگاه برای سال 1400 و تامین کلیه قطعات و مواد اولیه داخلی و خارجی در شش ماه اول سال را در اولویت کاری خود قرار داده است.

هدف گذاری فراوری 25 هزار دستگاه تراکتور برای سال 1400

مدیرعامل شرکت تراکتور سازی ایران گفت: این کارخانه صنعتی فراوری 25 هزار دستگاه برای سال 1400 و تامین کلیه قطعات و مواد اولیه داخلی و خارجی در شش ماه اول سال را در اولویت کاری خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی ،ابوالفتح ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 1343 اقدامات اولیه جهت احداث این کارخانه شروع شد و در حال حاضر این کارخانه تحت عنوان گروه صنعتی شرکت تراکتورسازی ایران با در اختیار داشتن 12 شرکت عظیم از عظیمترین فراوری نمایندگان ماشین آلات و خدمات کشاورزی در سطح جهان محسوب می گردد

وی ادامه داد: خط مونتاژ و فراوری تراکتور سازی ایران هم اکنون در کشورهای ونزوئلا و تاجیکستان فعال است.

وی با بیان این که در حال حاضر نزدیک به 500 قطعه ساز سطح کشور با این شرکت همکاری می نمایند، گفت: شرکت مهندسی فراوری و تامین قطعات تراکتورسازی یکی از تشکیلات عظیمی است که با در اختیار داشتن سالن های عظیم و قطعات وظیفه فراوری و تامین سه هزار و 300 قطعه مورد نظر برای تراکتورها را بر عهده گرفته است.

وی با بیان این که شرکت ریخته گری تراکتور سازی یکی از زیرمجموعه های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران است، اضافه کرد: فراوری روزانه 240 مذاب، این شرکت را به یکی کارخانجات ریخته گری در سطح جهان تبدیل نموده است.

ابراهیمی اعلام کرد: همچنین فراوری پیچیده ترین قطعات در این شرکت امکان پذیر بوده و استفاده از تکنولوژی های مدرن، شرکت ریخته گری تراکتور سازی را بیش از پیش توانمند نموده است.

وی با بیان این که سیلندر و سر سیلندر بسیار از خودروهای داخلی از جمله پژو، سمند، تیبا، پراید و نیسان در این کارخانه فراوری می گردد، ادامه داد: ریخته گری تراکتور سازی علاوه بر تامین نیازهای خود کارخانه، قطعات پیچیده ای را نیز برای کشورهای پیشرفته ای همچون ایتالیا، فرانسه آلمان و سایر کشورهای صنعتی فراوری می نماید.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران با اشاره به این که کارخانه موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی با در اختیار داشتن آخرین تکنولوژی روز جهان نزدیک به 90 نوع موتور با پارامترهای مختلف فراوری می نماید، گفت: بیش از 70 نوع از این موتورها مربوط به بخش های کشاورزی، خودسازان متفاوت و یا موتورهای صنعتی می باشد و 20 نوع دیگر در فراوریات متنوع خود کارخانه تراکتورسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان این که مرکز مونتاژ تراکتور توانایی فراوری بیش از 15 نوع تراکتور را داراست، اضافه کرد: توان فراوریی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران سالانه بیش از 30 هزار دستگاه است.

ابراهیمی گفت: با راه اندازی خط فراوری تراکتور سنگین تحت عنوان آی تی ام 1500 در سال 1394 تنوع فراوریات گروه صنعتی تراکتورسازی کامل شد و این گروه صنعتی قادر به فراوری سنگین ترین و قوی ترین تراکتور می باشد.

وی متذکر شد: خودکفایی کاهش وابستگی به خارج از کشور به طور مداوم در طی یک دهه اخیر با داخلی سازی قطعات استراتژیک با صرفه جویی ارزی بیش از 400 میلیون یورو در امسال از اهم دستاوردهای این شرکت در سال جهش فراوری محسوب می گردد.

ابراهیمی بااشاره به فراوری 19500 دستگاه تراکتور تا نیمه بهمن ماه امسال، گفت: این آمار نسبت به سال قبل 18 درصد و نسبت به میانگین سه سال قبل 27 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران با اشاره به تداوم صادرات تراکتور، اضافه کرد: قطعات ریخته و موتور به بازارهای جهانی و ارز آوری به کشور به ارزش 6600 میلیارد ریال نیمه بهمن ماه صادر شده که با رشد 136 درصدی نسبت به سال قبل همراه است.

وی با اشاره به در اختیار داشتن بیش از 95 درصد سهم بازار داخل، توضیح داد: به دلیل قیمت و کیفیت مناسب در مقایسه با رقبا و وارد نمایندگان بیش از 95 درصد سهم بازار داخل در اختیار ما است.

وی با اشاره به سایر شرکت های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در استان های همجوار، اعلام کرد: تراکتورسازی ارومیه با قدمت 30 ساله عظیمترین واحد صنعتی در استان آذربایجان غربی بوده و قادر به فراوری 10 نوع تراکتور کوچک است؛ فراوری تراکتورهای برنجی یا همان شالیزار از جدیدترین محصولات این شرکت محسوب می گردد

وی ادامه داد: شرکت تراکتورسازی سازی کردستان نیز در سال 1386 توسط گروه صنعتی تراکتورسازی ایران جهت پاسخگویی به نیازهای منطقه و صادرات در سنندج راه اندازی شده است.

به گفته ابراهیمی، در حال حاضر بیش از 500 هزار دستگاه تراکتور از فراوریات تراکتورسازی ایران در سطح جهان در حال فعالیت هستند.

وی متذکر شد: همچنین شرکت خدمات صنعتی تراکتورسازی از معدود شرکت هایی است که با دانش فنی بسیار بالا توانسته است فراوری قطعات استراتژیک و حساس تراکتور را بر عهده بگیرد؛ شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان نیز به عنوان یکی از شرکت های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در سال 74 فراوری کامیونت را شروع نموده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1069

به "هدف گذاری فراوری 25 هزار دستگاه تراکتور برای سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف گذاری فراوری 25 هزار دستگاه تراکتور برای سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید