هیچ واحد تولیدی به دلیل آلایندگی در اردبیل تعطیل نشده است

به گزارش مجله فناوری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در 6 ماهه نخست سالجاری هیچ واحد تولیدی در سطح استان به دلیل آلایندگی تعطیل نشده است.

هیچ واحد تولیدی به دلیل آلایندگی در اردبیل تعطیل نشده است

حسن قاسم پور با بیان اینکه در 6 ماهه اول امسال هیچ واحد فراوریی آلاینده ای تعطیل نشده است، گفت: بازدارندگی واحد های آلاینده با اعمال جریمه نقدی محقق و آلایندگی واحد فراوریی با اخطار برطرف می گردد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: دو نوع واحد آلاینده داریم که یک نوع از واحد ها فقط مشمول پرداخت یک درصد از فراوریات خود هستند که 18 واحد فراوریی در استان از این نوع هستند.

قاسم پور بیان نمود: واحد هایی هم که با اخطار آلایندگی خود را برطرف نکنند منجر به صدور حکم شده و علاوه بر پرداخت یک درصد از سهم فراوری، ملزم به پرداخت 9 درصد دیگر می شوند.

او با اشاره به شرایط فاضلاب شهری و صنعتی استان از در حال انجام بودن طرح ارتقای پذیرنده فاضلاب شهر اردبیل اطلاع داد و گفت: فاضلاب اردبیل برای جمعیتی پایین تر از 500 هزار نفر اجرا شده بود و هم اکنون با افزایش جمعیت شهری پاسخگو نیست و باید ارتقا یابد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان نمود: در شهرک صنعتی 2 اردبیل هم تصفیه خانه فاضلاب برای 100 هکتار برنامه ریزی شده بود که هم اکنون این مساحت به چهار برابر رسیده و ارتقای فاضلاب این شهرک نیز کاملا ضرورت داشت.

قاسم پور اضافه کرد: در حال حاضر فاضلاب شهرک صنعتی اجرا شده و آماده بهره برداری است که بزودی به وسیله شرکت شهرک های صنعتی افتتاح می گردد.

خبرنگاران اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1672

به "هیچ واحد تولیدی به دلیل آلایندگی در اردبیل تعطیل نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ واحد تولیدی به دلیل آلایندگی در اردبیل تعطیل نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید