واکسن کرونای چینی ایمن اعلام شد

به گزارش مجله فناوری، شایع ترین واکنش های جانبی گزارش شده توسط شرکت کنندگان در این آزمایش درد خفیف، خستگی، قرمزی مختصر، خارش و تورم در محل تزریق بود. ناگفته نماند نتایج به دست آمده از این واکسن پاسخ ایمنی نیز ایجاد نموده است.

واکسن کرونای چینی ایمن اعلام شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گفته محققان، واکسن کروناویروس آزمایشی چین که توسط موسسه زیست پزشکی تحت آموزشگاه علوم پزشکی چین فراوری می گردد، در مرحله اولیه آزمایش بالینی ایمن اعلام شد. به گزارش تایمز، محققان (در مقاله ای که هنوز در مرحله پیش از چاپ قرار گرفته است) گفتند: در یک آزمایش فاز یک بر روی 191 شرکت کننده سالم بین 18 تا 59 سال، واکسیناسیون آزمایشی این گروه هیچ واکنش شدیدی نداشته است.

شایع ترین واکنش های جانبی گزارش شده توسط شرکت کنندگان در این آزمایش درد خفیف، خستگی، قرمزی مختصر، خارش و تورم در محل تزریق بود. ناگفته نماند نتایج به دست آمده از این واکسن پاسخ ایمنی نیز ایجاد نموده است.

در این مقاله آمده است: تمام داده های به دست آمده در این آزمایش ایمن بودن واکسن و واکنش ایمنی این واکسن غیرفعال را پشتیبانی می نماید و مطالعات بیشتر در خصوص کارایی آن در آینده، دلگرم کننده است.

چین صد ها هزار کارگر در بخش های ضروری و گروه های دیگری را که در معرض خطر زیاد ابتلا به کرونا هستند، با سایر واکسن های فراوریی خود واکسیناسیون می نماید، حتی اگر آزمایش های بالینی به طور کامل انجام نشده باشد، البته این واکسیناسیون نگرانی های ایمنی در بین متخصصان ایجاد نموده است.

گفتنی است که چین در مرحله نهایی آزمایش ها بالینی حداقل چهار واکسن آزمایشی قرار گرفته است.

منبع: فرادید
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 763

به "واکسن کرونای چینی ایمن اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونای چینی ایمن اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید