واکنش تایوان به ورود هواپیمای چین به منطقه پدافند هوایی

به گزارش مجله فناوری، پس از ورود یک هواپیمای ترابری نظامی چینی به منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان، جنگنده های نیروی هوایی این جزیره خودگردان فورا به پرواز درآمدند.

واکنش تایوان به ورود هواپیمای چین به منطقه پدافند هوایی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی تایوان روز پنجشنبه در توییتر گفت، پس از ورود هواپیمای ترابری نظامی Y-8 چین به منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان، سیستم های دفاع هوایی این کشور فعال شدند و جنگنده های نیروی هوایی فورا به پرواز درآمدند.

وزارت دفاع ملی تایوان در توییتی نوشت: مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، ما به طور جدی و قاطعانه از کشورمان دفاع خواهیم کرد.

در ماه های اخیر رویدادهای مشابهی در همین منطقه اتفاق افتاده است. به دنبال رویداد 21 سپتامبر که شامل 37 فروند هواپیمای چینی بود، تایپه تاکید نمود که از حق دفاع شخصی و ضدحمله برخوردار است.

چین تاکید دارد که تایوان در حالی که دولت خود را دارد یکی از استان های جدایی طلب این کشور است و سیاست یک چین بر وجود تنها یک چین واحد و مستقل تاکید دارد. آمریکا گرچه بر این سیاست اذعان نموده اما از سال 2010 میلادی فروش تسلیحات به تایوان به ارزش بیش از 15 میلییارد دلار را تایید نموده است.

کمپانی لاکهید مارتین در تاریخ 14 اوت امسال میلادی یک قرارداد دفاعی 62 میلیارد دلاری برای فروش 90 فروند جنگنده اف 16 به دست آورد که قرار است 66 فروند آن توسط تایوان خریداری گردد. این قرارداد رسمی در صورت اجرا نخستین فروش جنگنده پیشرفته واشنگتن به تایوان از سال 1992 میلادی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 740

به "واکنش تایوان به ورود هواپیمای چین به منطقه پدافند هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تایوان به ورود هواپیمای چین به منطقه پدافند هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید