پرونده خرید تضمینی گندم در کرمانشاه بسته شد

به گزارش مجله فناوری، خبرنگاران/کرمانشاه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: پرونده خرید تضمینی گندم در استان با خرید 422 هزار تن محصول از کشاورزان بسته شد.

پرونده خرید تضمینی گندم در کرمانشاه بسته شد

ماشااله ارویسی اظهار کرد: امسال بیش از 422 هزار تن گندم بصورت تضمینی و توافقی از کشاورزان استان خریداری شد که از این میزان سهم خرید تضمینی بیش از 372 هزار تن و سهم خرید توافقی هم بیش از 50 هزار و 800 تن است.

ارویسی اضافه نمود: با وجود کاهش نزولات جوی در فصل زراعی گذشته، استان کرمانشاه امسال توانست به جایگاه چهارم خرید تضمینی گندم در کشور بعد از استانهای خوزستان، گلستان و فارس دست پیدا کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ارزش گندم تضمینی خریداری شده از کشاورزان استان را بیش از 1884 میلیارد تومان بیان نمود و اضافه نمود : امسال گندم به ازاء هر کیلوگرم پنج هزار تومان خریداری شد که با تلاش دولت این مبلغ بطور کامل به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی با بیان اینکه امسال از نیمه دوم اردیبهشت برداشت گندم در استان کرمانشاه آغاز شد، گفت: به منظور رفاه حال کشاورزان، 61 مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان دایر شد که از این تعداد هفت مرکز خرید تضمینی دولتی، 41 مرکز خرید تضمینی بخش خصوصی(شامل سیلو های بخش خصوصی و کارخانه های آرد سازی) و همچنین 13 مرکز مباشرین تعاونی روستایی بود.

وی یادآور شد: استان کرمانشاه با دارا بودن بیش از 1.4 میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی استاندارد در دو بخش دولتی و خصوصی یکی از قطبهای صنعت سیلو سازی و مراکز ذخیره استراتژیک کشور می باشد و این دستاورد مرهون تلاش و همکاری گسترده دولت ها با بخش خصوصی است.

ارویسی در ادامه اشاره ای هم به حوزه آرد و نان استان داشت و گفت: بیش از 2200 واحد خبازی در استان کرمانشاه وظیفه تامین نان مورد نیاز مردم را بر عهده دارند که از این تعداد 1582 واحد با پخت یارانه ای نوع یک و 618 واحد هم با پخت یارانه ای نوع دو مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه نمود: آرد مورد نیاز خبازی های استان هم از طریق 14 کارخانه آرد سازی فعال سطح استان تامین می شود که بر اساس قانون واحدهای خبازی می توانند سهمیه آرد خود را از هر یک از این کارخانه ها در قالب سامانه فروش آرد استان خریداری کنند.

وی در پایان از مردم استان کرمانشاه خواست تا در صورت مشاهده هر گونه مشکل در بحث تعطیلی خودسرانه واحدهای خبازی استان و رعایت نکردن ساعات پخت با شماره تلفن 382209020 اداره کل غله و خدمات بازرگانی و 124 بازرسی سازمان صمت تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1285

به "پرونده خرید تضمینی گندم در کرمانشاه بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده خرید تضمینی گندم در کرمانشاه بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید