پزشکان چینی فصلی بودن کرونا را رد کردند

به گزارش مجله فناوری، متخصصان و پزشکان چینی هشدار دادند هنوز هیچ شواهدی وجود ندارد که تایید کند ویروس کرونا یک ویروس فصلی است و مانند ویروس آنفولانزا با فرارسیدن فصل گرما کم اثر یا نابود می گردد.

پزشکان چینی فصلی بودن کرونا را رد کردند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، ژونگ نانشان پزشک برجسته چینی که در سال 2003 نیز ویروس سارس را برای اولین بار شناسایی نموده بود روز گذشته گفت کرونا با آنفولانزا تفاوت های زیادی دارد و آنالیز های وی و همکارانش نشان می دهد که اگر چه ویروس کرونا در مقایسه با سارس و مرس کمتر کشنده است، اما بسیار مسری تر است و همین مساله مقابله با آن را به شدت دچار مشکل می نماید.

در شرایطی که نرخ مرگ و میر کرونا در حدود یک درصد است، این رقم در خصوص سارش و مرس به ترتیب به 10 و 30 درصد می رسد.

به گفته ژونگ نانشان هنوز شواهدی به دست نیامده که نشان دهد بیماری کرونا در آینده به یک بیماری عادی و قابل مهار مبدل می گردد. هنوز علت شکل گیری و همه گیر شدن این ویروس تعیین نشده و تعیین نیست آیا ارتباطی بین این ویروس و تغییرات آب و هوایی و شرایط زیستی در حال تحول در کره زمین وجود دارد یا خیر.

از نظر این متخصص و همکاران او در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در چین تنها راه مقابله با این مشکل رعایت نکات بهداشتی توسط مردم سراسر دنیا با هدف بیمار نشدن آنهاست تا پزشکان با خرید وقت و زمان کافی بتوانند راه چاره قطعی برای مقابله با این ویروس موذی بیابند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 368

به "پزشکان چینی فصلی بودن کرونا را رد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان چینی فصلی بودن کرونا را رد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید