کره جنوبی: 20 کشور از مذاکرات دو کره حمایت کرده اند

به گزارش مجله فناوری، کره جنوبی امروز چهارشنبه گفت مسئولان و دیپلمات های ارشد بیش از 20 کشور دنیا از مذاکرات اخیر دو کره حمایت کرده اند.

کره جنوبی: 20 کشور از مذاکرات دو کره حمایت کرده اند

به گزارش ایرنا این حمایت ها، بخشی از حمایت های گسترده جهانی از گفت و گوهایی است که از 10 روز قبل شروع شد و به دنبال آن طرفین درباره اعزام هیات ورزشی کره شمالی به المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، در نشست ونکوور که این هفته در کانادا برگزار شد وزیران خارجه 20 کشور اعلام کردند گفت و گوهای دو کره مورد پشتیبانی قرار می گیرد.

در بیانیه ای که آنها منتشر کرده اند آمده است دوکره در کنار روابط دوجانبه باید در باره مساله هسته ای شبه جزیره کره هم بحث و تبادل نظر کنند.

اما آنچه موجب نگرانی است این است این کشورها گفته اند برای تحت فشار گذاشتن کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای ممکن است به طور یکجانبه و فراتر از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل پیونگ یانگ را تحریم کنند.

در همین رابطه روزنامه گلوبال تایمز چین در مطلبی آورده است انتشار چنین بیانیه هایی اصلا برای گفت و گوهای دو کره مساعد نیست و اجلاس ونکوور می تواند تاثیرات منفی داشته باشد.

در بیانیه گروه ونکوور آمده است از مذاکرات دو کره و تلاش برای کاستن از تنش ها در شبه جزیره کره حمایت می شود.

در این بیانیه وزیران خارجه این گروه از اقداماتی نظیر پولشویی، توسعه تسلیحات هسته ای و حملات سایبری توسط کره شمالی انتقاد شده و آمده است این کشور با یک اتحاد جهانی برای متوقف کردن برنامه هسته ای نظامی روبرو خواهد شد.

دو کره در ماه جاری پیروز شدند خط تلفنی ارتباطی مستقیم را راه اندازی کنند و به دنبال برگزاری اولین دور مذاکرات نظامی هستند.

مذاکرات کنندگان بلند پایه کره جنوبی و شمالی در روستای پانمونجوم کره جنوبی که به خانه صلح دو کشور هم مشهور است برگزار شد و دو طرف درباره اعزام کاروان ورزشی کره شمالی به بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 و بهبود روابط دو کره با یکدیگر به بحث و گفت وگو پرداختند.

بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی از 9 تا 25 فوریه (20 بهمن تا 6 اسفند 96) و دوازدهمین دوره رقابت های پارا المپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار خواهد شد.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 40

به "کره جنوبی: 20 کشور از مذاکرات دو کره حمایت کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی: 20 کشور از مذاکرات دو کره حمایت کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید