گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران تا 4 اسفند 97 در شیراز

به گزارش مجله فناوری، گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در شیراز

خبرگزاری های موثق به تازگی اعلام کرده اند که شهر شیراز قرار است تا امسال میزبان گردهمایی گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران باشد. این گردهمایی که در واپسین روزهای سال 1397 برگزار می شود، به عنوان یکی از بزرگ ترین گرد همایی ها و نشست ها در حوزه و صنعت گردشگری می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، خبر گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در شیراز را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران تا 4 اسفند 97 در شیراز

به نقل از خبرگزاری های معتبر و معروف داخلی، آقای امیر سبوکی که مسئولیت ریاست انجمن صنفی راهنمایان توریستی استان فارس را بر عهده دارد به تازگی خبر از برگزاری گردهمایی راهنمایان توریستی ایران را داده است. البته این همایش در حال حاضر در جریان است زیرا تاریخ شروع آن از 30 بهمن 1397 و انتها آن، 3 اسفند ما یعنی تنها به مدت 4 روز می باشد. آقای سبوکی در ادامه خبر گردهمایی راهنمایان توریستی ایران در شیراز که هم اکنون در حال برگزاری است، به بزرگی این همایش اشاره نمود. آقای امیر سبوکی در ضمنً اعلام این خبر نیز به اعلام حضور نزدیک به 1000 نفر راهنمای توریستی در این گردهمایی اشاره نموده است.

وی در ادامه نیز افزود که: استان فارس به تنهایی دارای هزار و 500 راهنمای توریستی در خود دارد که در این گردهمایی تنها 400 نفر از آن ها که تا به امروز در کمتر برنامه ای از این قبیل شرکت کرده اند، حضور پیدا خواهند کرد. وی در ادامه خبر گردهمایی راهنمایان توریستی ایران در شیراز نیز به نکات دیگری در زمینه این همایش و گردهمایی را به زبان آورد.

در واقع آقای سبوکی بر این اعتقاد است که راهنمایان توریستی به عنوان مشاوران سفر، افرادی تاثیر گذار و برنامه ریز در صنعت توریستی به حساب می آیند:. او در این زمینه گفت: ما از این رو محور گردهمایی راهنمایان توریستی ایران در شیراز را برای معرفی مکان های کمتر معرفی شده در سراسر ایران به راهنمایان قرار داده ایم که نقاط ناشناخته و یا کمتر شناخته شده کشور به هموطنان و توریستان خارجی بیشتر معرفی شود. در ادامه رئیس انجمن صنفی راهنمایان توریستی فارس به مبانی کلی این گردهمایی که قرار است در قالب 6 سمینار به کل راهنمایان توریستی شرکت کننده ارائه شود اشاره نمود و افزود که: معرفی محورهای ثبت جهانی فارس و معرفی جاذبه ها و نوع توریستی مذهبی نیز از دیگر مبانی مورد نظری است که در برگزاری این گردهمایی در دستور کار ما برای راهنمایان قرار گرفته است.

آقای سبوکی در ادامه خبر گردهمایی راهنمایان توریستی ایران در شیراز افزوند که: با توجه به پتانسیل های بالای استان فارس در مباحث تاریخی، فرهنگی و توریستی معرفی جاذبه ها با اولویت انجام خواهد شد. در برنامه های معرفی این گردهمایی در ابتدا معرفی مجموعه های سعدیه و باغ دلگشا در برنامه های روزاول گردهمایی راهنمایان قرار داده شده است و قرار است تا با این بازدید مجموعه سعدیه دوباره به چرخه بازدید توریستان خارجی باز شود، افزود که: در این اواخر مجموعه س سعدیه از برنامه های بازدید بسیاری از توریستان خارجی حذف شده است، از این رو فرصت مغتنمی برای معرفی این مجموعه مجددا فراهم شده است که باید آن را با راهنمایان هماهنگ نماییم.

آقای سلوکی در ادامه بازدید از موزه نظامی باغ عفیف آباد، جاذبه های مذهبی کمترشناخته شده ای مانند: حرم احمد بن موسی (ع)، مساجد کمتر مورد توجه قرار گرفته مانند: مسجد جامع عتیق و مدرسه خان، بازارهای کمتر دیده شده شهر شیراز مانند: حاجی، اردوبازار، سرای مشیر و بازار وکیل و همچنین بازدید از مجموعه زندیه را در برنامه روز دوم این گردهمایی قرار داده است. از جمله برنامه هایی که در گردهمایی راهنمایان توریستی ایران در شیراز و در روز سوم برگزار می شود این است که گردهمایی بزرگ راهنمایان توریستی در تالار حافظ شیراز برگزار شود و پس از آن راهنمایان توریستی شرکت کننده در سمینارهای توریستی نیز شرکت کنند. در آخر نیز رییس انجمن صنفی راهنمایان توریستی فارس بازدید از مجموعه های ثبت جهانی فارس با تمرکز بر محور ساسانی را به عنوان برنامه روز آخر این گردهمایی مطرح نمود.

شهر شیراز در برگزاری گردهمایی ها و نشست های توریستی یکی از پیش گامان این صنعت به حساب می آید. دهمین نمایشگاه توریستی بزرگ پارس که از 21 تا 24 آذر در شیراز، همایش توریستی سلامت و حالا هم گردهمایی راهنمایان توریستی ایران در شیراز گواهی بر این ادعای ما و غنای بی نظیر و پتانسیل بالای این شهر و استان فارس برای برگزاری همایش هایی در حوزه توریستی و صنعت توریست را نشان می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 455

به "گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران تا 4 اسفند 97 در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران تا 4 اسفند 97 در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید