یادبود شهید علیرضا عاصمی برگزار می گردد

به گزارش مجله فناوری، به گزارش خبرنگاران، سردار شهید علیرضا عاصمی فرزند محمد در سال 1341 در کاشمر به دنیا آمد. دوران تحصیل خود را تا انتها دوران دبیرستان در کاشمر پشت سر گذاشت. در دوران انقلاب نقش به سزایی داشت. او مسئول گروه هنری انجمن اسلامی بود. با پیروزی انقلاب و تشکیل نهادهای مختلف انقلابی در نهادهایی چون سپاه، کمیته، جهاد و ... به فعالیت مشغول شد. با شروع جنگ جزو اولین افرادی افرادی بود که به جبهه اعزام شد.

یادبود شهید علیرضا عاصمی برگزار می گردد

بیش از 72 ماه در جبهه حضور داشت و در این مدت شهامت، عرفان، تخصص، تعهد و تعبد و خوش رفتاری وی زبانزد خاص و عام بود. او در بیشتر عملیات ها با مسئولیت های مختلف از خط شکن تا فرمانده حضور فعال داشت. تخصص او در امر تخریب بود و همیشه کوشش داشت به تازه ترین اطلاعات علمی راجع به تخریب دست یابد و عموماً پیروز بود. او با چاپ کتاب هایی در زمینه جنگ و خنثی کردن مین و انفجار و ... در زمینه آموزش به دیگر همرزمانش یاری شایانی کرد.

پایان در ساعت 2 بعدازظهر روز دوشنبه 13 دی ماه سال 65 در سن 24 سالگی در حالی که عضو شورای فرماندهی و مسئول گردان تخریب تیپ ویژه پاسداران بود، به همراه دوستانش در حال خنثی سازی بمب های فرو ریخته شده توسط هواپیماهای متجاوز عراقی در باختران به شهادت رسید. او هم اکنون در کنار آرامگاه شهید مدرس در جوار مزار برادر شهیدش در کاشمر آرمیده است

قسمتی از وصیت نامه شهید عاصمی به این توضیح است:

مادر و پدر عزیزم مواظب باشید که امتحانات الهی، یکی پس از دیگری اجرا می گردد و این ما هستیم که باید از خدا بخواهیم که لحظه ای ما را به خودمان وا نگذارد. شاید یکی از علل آمدن من به جبهه همین بود که نخواستم خودم را فدای خودخواهی و خود بینی های برخی بکنم و با آمدن به جبهه از لجنزاری که برخی سودجویان و فرصت طلبان در شهر درست نموده بودند و زندگی را در خوب خوردن و خوب زندگی کردن می دیدند، بیرون آمدم و در محیطی الهی و خدایی قرار گرفتم که دیگر کسی برای مقام و سِمت کار نمی کند و معیار رجحان، همان (ان اکرمکم عند الله اتقیکم) هست و چیزی که در اینجا معنی ندارد، مسئله من و تو است که همه ما هستیم و ید واحد.

مراسم بزرگداشت این شهید روز پنجشنبه 11 دی از ساعت 18 تا 20 در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 461

به "یادبود شهید علیرضا عاصمی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادبود شهید علیرضا عاصمی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید