استراتژی قسد برای پیشبرد طرح های تجزیه طلبانه با یاری آمریکا در سوریه

به گزارش مجله فناوری، نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا که به طرح های تجزیه طلبانه دل بسته اند برای تحقق این نیات شوم خود به تغییر بافت جمعیت و بیرون راندن مخالفان سیاست های خود در سوریه روی آورده اند.

استراتژی قسد برای پیشبرد طرح های تجزیه طلبانه با یاری آمریکا در سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه الوطن سوریه با اشاره به اقدامات نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت واشنگتن در شمال سوریه آورده است: به نظر می رسد که گروه جدایی طلب قسد به دلبستن احمقانه به آمریکا و مزدوری برای آن ادامه می دهد با این گمان که تغییر جدید در آمریکا به نفع آن است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این رسانه می نویسد: نیروهای سوریه دموکراتیک وابسته به آمریکا کوشش می نمایند که خود را قانع نمایند که آمریکا به طرح جایگزین در سوریه پس از شکست طرح اصلی شامل تسلط بر کل سوریه، اصرار دارد. طرح جایگزینی طرحی است مبتنی بر تجزیه، جدایی طلبی و نابودی تمامیت ارضی سوریه.

الوطن تاکید می نماید: قسد با حماقت تمام و در راستای خیانت به سوریه گمان می نماید که طرح جدایی طلبی در راه حل آینده جایی دارد و به همین دلیل حرکت می نماید یا مقدمات موفقیت جدایی و تجزیه را فراهم می نماید. اقدامات قسد در خیانت به کشور و جنایت علیه مردم سوریه در این راستاست.

این رسانه می نویسد: این در حالی است که جنگ 10 ساله در واقع جنگ دفاع از تمامیت و حاکمیت سوریه است.

الوطن سوریه نوشت: نیروهای سوریه دموکراتیک مدعی هستند که نماینده کُردها هستند و قصد دارند که موجودیت مستقلی در سرزمین سوریه داشته باشند و این اوج خیالپردازی است؛ زیرا به دو دلیل ادعای آنها پوچ و بی اساس است؛ اول اینکه اکثریت کُردها در کنار آنها نیستند و دیگر اینکه مناطقی که قسد به آن چشم دوخته است اصلا کُرد نیستند تا بخواهد سرزمینی برای موجودیت جدایی طلبی قسد باشد.

این رسانه سوری در ادامه آورده است: با توجه به این واقعیت ها نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا دست به جنایات فجیع و خیانت علیه سوریه و ملت آنها و ثروت های سوریه زده اند. آنها با حمایت آمریکا دست به این جنایات می زنند. آنها به حمایت آمریکا تکیه دارند به ویژه که نظامیان اشغالگر آمریکایی به شکل نامشروع در سوریه هستند.

الوطن گزارش داد: استراتژی قسد برای تحقق طرح جدایی طلبی و تجزیه طلبانه اش بر اساس ایجاد تغییرات جمعیت شناختی به وسیله فشار به ساکنان منطقه است و شعارش این است که هر که کُرد نیست یا به قسد وابسته نیست از منطقه خارج گردد.

این رسانه سوری نوشت: هدف از این اقدامات تغییر اکثریت جمعیت در منطقه است تا همه را سرسپرده خود کند که تا به امروز محقق نشده است. برای اجرای سناریوی خطرناک خود نیروهای قسد به بستن مدارس عربی، محاصره ساکنان، آتش زدن محصولات کشاورزی، قطع آب، ممانعت از فعالیت بخش بهداشتی دولتی و خصوصی از خدمات دهی به شهروندان، مایوس کردن ساکنان عرب و نمودهای مخالف با سیاست هایشان به منظور ترک منطقه یا سرسپردگی به آنها، روی آورده اند.

الوطن در سرانجام آورده است: قسد فراموش نموده یا خودش را به فراموشی زده است که سوریه که بر بیش از 360 هزار تروریست غلبه کرد در برابر این جماعت اندک که ساکنان مناطق تحت کنترل آنها ضدشان هستند و بر وحدت سوریه تاکید دارند، ناتوان نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 969

به "استراتژی قسد برای پیشبرد طرح های تجزیه طلبانه با یاری آمریکا در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی قسد برای پیشبرد طرح های تجزیه طلبانه با یاری آمریکا در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید