سطح مواجهه پاکبانان با پسماند ها به حداقل می رسد

به گزارش مجله فناوری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: برای کاهش خطر ابتلای پاکبانان به ویروس کرونا با تامین وسایل محافظتی سطح مواجهه پاکبانان با پسماند ها کاهش می یابد.

سطح مواجهه پاکبانان با پسماند ها به حداقل می رسد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صدرالدین علیپور رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نشست خبری مجازی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری تصمیم گرفتیم برای افزایش حداکثر مراتب مراقبتی، در حال رایزنی با شهرداران مناطق هستیم تا مواجهه پاکبانان با پسماند ها به حداقل برسد.

وی گفت: به همین منظور در کوششیم تا پاکبانان با تأمین وسایل محافظتی همچون دستکش و ماسک مجهز شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه وزارت بهداشت در خصوص پسماند های خشک و تفکیک پسماند پروتکل ارائه نداده بود، گفت: برای پیشگیری از خطرات احتاقتصادی و با توجه به تجربه کشور چین، تفکیک پسماند های خانگی را که احتمال انتقال ویروس در آن وجود داشت تعطیل کردیم.

وی ادامه داد: بنابر تصمیم و سیاست یکسانی با همکاری معاونت اقتصادی شهرداری قرار شد قرارداد های پیمانکاران تفکیک پسماند به مدت یک ماه تمدید شده و حقوق کارکنان آن ها در این مدت پرداخت گردد.

علیپور گفت: بر طبق این تصمیم تفکیک پسماند خشک در سطح مخازن و آراد کوه و ایستگاه های میانی منتفی شده و پسماند ها به صورت مستقیم برای دفع منتقل می گردد.

وی با بیان این که انجام این کار برای مرکز پسماند بسیار سنگین است گفت: در مدت اخیر توانستیم دفع پسماند را به کمتر از 2 هزار تومان کاهش دهیم و حالا باید بیش از 6 هزار تن پسماند ها دفع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه انجام این عملیات با توجه به ظرفیت ماشین آلات و پشتیبانی کار سنگینی محسوب می گردد اعلام کرد:، اما این روش علمی ترین روش در حال حاضر برای مدیریت پسماند محسوب می گردد.

وی ادامه داد: در موضوع پسماند پزشکی هم کوشش شده تا ناوگان ما در این حوزه افزایش یابد و در مدت کمتری پسماند های بیمارستانی جمع گردد.

علیپور گفت: برای بیمارستان های مخصوص بیماران مبتلا به کرونا هم ماشین آلات جداگانه ای در نظر گرفته ایم.

وی اضافه کرد: در نظر داریم مرکز دفن جداگانه ای با عمق بیشتر و شرایط ایزوله برای دفع پسماند های بیمارستان هایی که پذیرش بیماران کرونا دارند در نظر بگیریم.

وی یادآور شد: اگر شرایط تغییر کرد فاز زباله سوز موجود تکمیل و تغییراتی در آن ایجاد می گردد تا مجموعه پسماند های پزشکی را به صورت کامل بسوزانیم.

وی با بیان اینکه باید شهروندان رعایت بیشتری را در خصوص پسماند های خانگی و پسماند های که در معابر دور انداخته می گردد داشته باشند گفت: با احتیاط بیشتر احتمال بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 330

به "سطح مواجهه پاکبانان با پسماند ها به حداقل می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح مواجهه پاکبانان با پسماند ها به حداقل می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید