فیفانمی تواند برای ماتعیین تکلیف کند، عزیزی خادم سوادش رابیشتر کند

به گزارش مجله فناوری، به گزارش خبرنگاران، احمد راستینه در حاشیه مراسم بدرقه کاروان کاراته ایران اعزامی به مسابقات آسیایی گفت: یک تیم کامل در تمام رده های سنی آقایان و بانوان در حال اعزام هستند که این موضوع نشان می دهد در میادین بین المللی می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

فیفانمی تواند برای ماتعیین تکلیف کند، عزیزی خادم سوادش رابیشتر کند

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: فصل بررسی بودجه 1401 است. به همکاران عزیز خودم در مجلس عرض می کنم سال گذشته مجلس قدم بلندی برای کمک به ورزش انجام داد که خوشبختانه انجام شد اما برای سال 1401 باید کار ویژه ای را برای این کمک ها انجام دهیم. باید اقدام ویژه در حمایت از ورزش انجام دهیم. بارها گفتم تک تک ورزشکاران ایرانی پرچمدار عزت و استقلال ایران اسلامی هستند. خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی خوبی را در این زمینه شروع کرده اند. من مطمئن هستم نتایج آن بسیار بیشتر دیده می شود.

او درباره آخرین شرایط بررسی اساسنامه فدراسیون فوتبال و تصویب بند یک آنکه مربوط به نهاد غیر دولتی بودن آن است، شرح داد: آن قانون است اینکه فدراسیون ها یک نهاد عمومی غیر دولتی مستقل هستند که مجامع برای آنها تصمیم می گیرد و در همان مجمع ها تصمیم گیری می شود.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: اساساً دولت لایحه ای را به مجلس ارائه داده که از آن خواسته بند یک تغییر کند و لفظ عمومی برداشته شود. اختلاف بر سر این است که در قانون ما عنوان رده ای تحت نام نهاد عمومی مستقل که از دولت بودجه بگیرد وجود ندارد. ما برای اینکه فدراسیون ها مسئله ای نداشته باشند آنها را نهاد عمومی غیر دولتی عنوان کرده ایم.

راستینه ادامه داد: نهادهای جهانی می دانند که در کشور ایران هیچ بن بستی در فدراسیون ها وجود ندارد اما از آنجایی که دولت از مجلس خواست بررسی شود ما این کار را شروع کرده ایم ولی اینکه دوستان اصرار دارند الزاماً باید این بند تصویب شود در حوزه اختیارات من نیست. من وظیفه دارم آن را در کمیسیون تخصصی بررسی کنیم و سپس در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و سپس در شورای نگهبان مورد توجه شود.

او درباره صحبت های حمید سجادی وزیر ورزش که عنوان کرده است این کلمه قبلاً برداشته شده بود و مجدداً وارد شده است، گفت: سال گذشته یک لایحه ای که 13 سال به جای مانده بود را در مجلس شورای اسلامی تصویب کردیم. وزارت ورزش و جونان با این مصوبه صاحب قانون شد. نمی شود ظرف یک سال مجدداً لایحه بیاورید بگویید سال گذشته چیز دیگری را تصویب کردید و حالا موضوع دیگری را تصویب کنید.

او درباره واکنش های مسئولان فدراسیون فوتبال و شخص شهاب الدین عزیزی خادم درباره صحبت های او تاکید کرد: آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون است و من به او توصیه می کنم سواد حقوقی اش را افزایش دهد. حتی مشاور حقوقی او نامه سرگشاده زده که آن هم خیلی جالب بود. کسی که خودش حقوقی است باید بداند فرایند حقوقی و قانون گذاری خیلی روشن است.

راستینه گفت: نکته دوم این است که آقای عزیزی خادم می داند فدراسیون فوتبال سالیان متمادی با نهاد عمومی غیر دولتی تحت تأثیرات مجمع طرح شده است. اینکه چرا این حاشیه ها را مطرح می کنیم و پیام غلط به فیفا می دهیم عجیب است. فیفا می داند بن بست قانونی در فدراسیون ها وجود ندارد و دوماً فدراسیون فوتبال نهاد مستقلی است که کاملاً اختیارات بخش خصوصی را دارد و فدراسیون فوتبال ما بر اساس تصمیمات مجمع اداره می شود. حالا اگر رئیس فدراسیون اصرار دارد یک بند تغییر کند این فقط اصرار یک فرد است. در فرایند قانون گذاری باید ببینیم چه مسیری را در مجلس طی می کند.

او اظهار داشت: سال گذشته قانون شرح وظایف وزارت ورزش در 16 آذرماه 1399 تصویب شده است. شما نمی توانید ظرف یک سال بگویید قانون را تغییر می دهید. این غلط است و اصرار بر آن هم غلط است.

راستینه درباره ضرب الاجل فیفا تا دهم اسفند گفت: فیفا در جایگاهی نیست که برای ما مشخص تکلیف کند. فیفا بر اساس قوانین داخلی کشورها به آنها احترام می گذارد. اینکه می گویند وقت نداریم حرف غلطی است. ما به شفافی تعریف خودمان را ارائه داده ایم.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره تعلق بودجه کمیته ملی المپیک به وزارت ورزش گفت: اجازه دهید بودجه را بررسی کنیم. دولت برای اینکه فرایند نظارت را شفاف کند برخی موارد را ادغام کرده است. ما در مجلس بررسی می کنیم و آنچه به صلاح ورزش است را تصمیم خواهیم گرفت. قطعاً لایحه ارائه شده قطعی نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1433

به "فیفانمی تواند برای ماتعیین تکلیف کند، عزیزی خادم سوادش رابیشتر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفانمی تواند برای ماتعیین تکلیف کند، عزیزی خادم سوادش رابیشتر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید