لطفا حقوق سربازان را دستکاری نکنید!

به گزارش مجله فناوری، زمزمه های کاهش بودجه حقوق سربازان از 12 هزار میلیارد به 4 هزار میلیارد در حالی به گوش می رسد که رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس این مطلب را نه تایید و نه تکذیب کرد.

لطفا حقوق سربازان را دستکاری نکنید!

به گزارش برنا، در اواسط ماه جاری، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس از افزایش حقوق سربازان در بودجه سال آینده اطلاع داد و گفته بود که طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، حداقل حقوق سربازان در سال آینده به 3 میلیون و 350 هزار تومان خواهد رسید. حقوق ماهیانه سربازان متاهل نیز 5 میلیون تومان خواهد شد. به طور میانگین، حقوق سربازان نسبت به سال جاری 3 برابر می گردد تا بخشی از آلام این عزیزان التیام یابد.

این در حالی است که حمیدرضا بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی احتمال تغییر این رقم را اعلام نموده است. هرچند خدمت وظیفه عمومی برای همه مردان ایرانی بالای 18 سال طبق قانون اجباری است مگر در مواقعی که قانون معافیت را تایید می نماید، اما قطعا بعضی مشوق ها برای جوانان برای عبور از این مقطع ایجاد انگیزه می نماید.

زمزمه های کاهش بودجه اجرای این مصوبه از 12 هزار میلیارد به 4 هزار میلیارد در حالی به گوش می رسد که حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود این مطلب را نه تایید و نه تکذیب کرد، اما از اجرای کامل مصوبه تلفیق اطلاع داد. نکته قابل تامل اینکه با کاهش بودجه این بخش از 12 هزار میلیارد تومان به 4 هزار میلیارد تومان، قطعا حقوق سربازان مجرد به 2 میلیون 250 هزار تومان می رسد، این در حالی است که پیش از این کمیسیون تلفیق افزایش حقوق سربازان را برای مجرد ها 3 میلیون 400 هزار تومان و برای متاهلین 5 میلیون تومان را مصوب نموده بود.

در پی این موضوع حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار برنا، درباره کاهش بودجه حقوق سربازان، گفت: در حال جمع بندی برای حقوق سربازان در سال آینده هستیم و انشالله تصمیم نهایی را اعلام می کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در پاسخ به این سوال که آیا امکان تغییر این حقوق وجود دارد؟ تاکید می نماید:، چون هنوز هیچ چیزی تعیین نیست و با بیان آن شائبه ایجاد می گردد بعد از جمع بندی به صورت رسمی اندازه حقوق را اعلام می کنیم.

در مورد سخنان رییس کمیسیون تلفیق بودجه چند نکته ضروری قابل ذکر است.

اول اینکه به گفته رییس کمیسیون که در جمع اصحاب رسانه بر آن نیز تاکید نموده است اجرای هر آنچه در کمیسیون مصوب می گردد، لازم است، اما متاسفانه پاسخ و سخنان مبهم وی درباره سوال روشن درباره احتمال کاهش حقوق سربازان که مصوبه لازم الاجرای کمیسیون است، قابل بحث و تامل است.

دوم اینکه، با کاهش بودجه 12 هزار میلیارد تومانی به 4 هزار میلیارد تومان قطعا باید منتظر کاهش حقوق سربازان خواهیم بود.

سوم اینکه، تاکید برای ایجاد شرایط مناسب جهت تشویق جوانان برای گذراندن خدمت مقدس سربازی همیشه مطرح بوده است. قطعا سربازی که در شهر و یا روستایی دور افتاده مشغول انجام این مهم است و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، احتمال استفاده از یاری های اقتصادی خانواده نیز برایش فراهم نباشد، چگونه می تواند با فراق بال به خدمت مقدس سربازی ادامه دهد؟ یا سرباز متاهلی که برای گذران امور هم خود و هم خانواده اش به شدت به عایدی احتیاج دارد و به علت شرایط خاصی که در زمان سربازی دارد امکان اشتغال ندارد، چگونه باید برای این مهم عایدیی کسب کند؟

مورد چهارم اینکه به نظر می رسد، رییس و اعضای کمیسیون تلفیق به جای دستکاری حقوق ناچیز سربازان به سراغ بخش های دیگری بروند، که بدون هیچ خروجی از بودجه کشور هر ساله سهم دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1521

به "لطفا حقوق سربازان را دستکاری نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطفا حقوق سربازان را دستکاری نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید